شهادت حضرت:
امام هادی علیه السلام در سوم رجب سال 254 ه . ق
به دستور معتز و با سمی که در آب انار ریخته شده
بود، مسموم شد و به شهادت رسید. در آن روز بسیاری
از بنی هاشم و دیگران در منزل امام جمع شده بودند و
شیون می کردند و فریاد می زدند:«وای بر ما از بی کسی و بی یاری!
وای بر مستمندان و یتیمان از تنهایی!»
سپس امام حسن عسکری علیه السلام بر بدن پاک آن حضرت نماز خواند.
سیل عاشقان آن حضرت که خبر شهادت ایشان را شنیده بودند،
با اندوهی از تأثیر و اندوه برای تشییع جنازه
آن حضرت گرد آمدند، انبوهی مردم آن قدر زیاد بود که حرکت
کردن در بین آن همه جمعیت برای امام حسن
عسکری علیه السلام مشکل شده بود.
ما را در سایت آموزشگاه شهید علی گرمابی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 187